Wycieczka do Krakowa

15 października o 4.30, grupą składającą się głównie z trzecioklasistów, wyruszyliśmy na czterodniową wycieczkę mającą na celu zwiedzenie miejsc zarówno wymienianych
w przewodnikach jako główne atrakcje, jak i ważnych w naszej historii. Obraliśmy kierunek południowy.

Pierwszego dnia, w drodze do miejsca noclegu o enigmatycznej nazwie Murzasichle, zatrzymaliśmy się w Oświęcimiu, by zwiedzić obóz zagłady Auschwitz - Birkenau. Przez ponad  3 godziny poznawaliśmy to unikatowe Miejsce Pamięci, w którym życie straciło ponad 1,1 mln mężczyzn, kobiet i dzieci.  Budynki, zachowane eksponaty oraz zdjęcia z okresu II wojny światowej stały się żywą lekcją historii głęboko zapadającą w pamięć.

Drugi dzień minął pod znakiem m.in. Wieliczki - zwiedzaliśmy kopalnię soli, wędrowaliśmy klasycznym szlakiem chodnikami wykutymi w soli, przystawaliśmy nad słonymi jeziorami, wchodziliśmy do pięknych komór i kaplic (np. dedykowanej Św. Kindze). Na naszym szlaku znalazł się również Kraków, a tam prowadzeni przez przesympatycznego pana Stanisława-przewodnika weszliśmy do katedry Wawelskiej, rozbujaliśmy Dzwon Zygmunta ;), podumaliśmy nad Grobami Królewskimi oraz spacerkiem ruszyliśmy w stronę Starego Miasta, gdzie przeszliśmy się Traktem Królewskim, zakupiliśmy pamiątki w Sukiennicach oraz zwiedziliśmy Kościół Mariacki, a w nim obejrzeliśmy wspaniały Ołtarz Wita Stwosza J

Spacer najsłynniejszą ulicą Zakopanego - Krupówkami oraz wjazd kolejką na Kasprowy Wierch czekał nas trzeciego dnia. Pogoda sprawiła, iż widoki były niezapomniane.

Ostatnim punktem wycieczki (w drodze do domu) było przybycie do Częstochowy
i wejście na Jasną Górę, która jest jednym z ważniejszych miejsc kultu maryjnego i od setek lat najważniejszym centrum pielgrzymkowym w Polsce. Obraz Matki Boskiej Częstochowskiej, zbiór wielu innych dzieł sztuki (najczęściej sakralnej), skarbiec, arsenał, wieża czy wały obronne – to obowiązkowo należy zobaczyć, będąc w Częstochowie.

Ostatecznie o godzinie 24.00 zawitaliśmy w Ełku po wielce ekscytującej wyprawie. Zwiedziliśmy wspaniałe miejsca, usłyszeliśmy wiele niesamowitych historii, zawarliśmy nowe przyjaźnie i… tak wypoczęci, pełni wrażeń byliśmy gotowi do piątkowych zajęć ;)