SCENARIUSZ
ZAJĘĆ
TEMAT: UNIA EUROPEJSKA I
TRAKTATY RZYMSKIE
1.
Przywitanie się z klasą,
przedstawienie tematu lekcji. (można temat lekcji ukryć w
rebusie, który klasa musi rozwiązać) (1-3 min)
2.
Pytanie do klasy: Co wiecie
lub co wam się kojarzy z Unią Europejską?
·
Rozdanie klasie
po jednej karteczce samoprzylepnej na której zapiszą po 1
propozycji;
·
Zapisane
karteczki każdy uczeń niech przyklei do tablicy gdzie
napisane jest hasło UE;
·
Przedstawienie
klasie zapisów na karteczkach. (2-6 min)
3.
Zapoznanie klasy z krótką
historią UE i jej państwach członkowskich; (3-5 min)
4.
Zaproponowanie klasie do
rozwiązania krzyżówkę, której hasło to: TRAKTAT;
·
Czy ktoś zna
jakieś traktaty UE? (5-10 min)
5.
Zapoznanie klasy z krótką
historią TRAKTATÓW RZYMSKICH. (3-5min)
6.
Pytanie do klasy: Jakie szanse
mają młodzi (młodzież) w UE? (3-6 min)
·
To zadanie można
zrobić podobnie jak pkt 2; lub na zasadzie odpowiedzi
uczniów
·
Przedstawienie
propozycji jakie nie zostały podane w klasie;
7.
Podsumowanie:– Czego
dowiedzieliście się o UE? (5-10 min)
·
Runda bez
przymusu – Zadanie pytania całej klasie, ale każdy uczeń po
kolei (np. rzędami) ma na nie odpowiedzieć; jeśli nie jest w
stanie mówi „pas” i pytanie idzie dalej.
·
Lub
– Przygotować klasie różne pytania dotyczące wiadomości z
lekcji, na które uczniowie będą odpowiadać.
8.
Pożegnanie się z klasą.
(łącznie od 22-35 min, w klasach słabszych czas będzie
dłuższy)
|