SCENARIUSZ ZAJĘĆ

 

TEMAT: UNIA EUROPEJSKA I TRAKTATY RZYMSKIE

 

1.     Przywitanie się z klasą, przedstawienie tematu lekcji. (można temat lekcji ukryć w rebusie, który klasa musi rozwiązać) (1-3 min)

2.     Pytanie do klasy: Co wiecie lub co wam się kojarzy z Unią Europejską?

·        Rozdanie klasie po jednej karteczce samoprzylepnej na której zapiszą po 1 propozycji;

·        Zapisane karteczki każdy uczeń niech przyklei do tablicy gdzie napisane jest hasło UE;

·        Przedstawienie klasie zapisów na karteczkach. (2-6 min)

3.     Zapoznanie klasy z krótką historią UE i jej państwach członkowskich; (3-5 min)

4.     Zaproponowanie klasie do rozwiązania krzyżówkę, której hasło to: TRAKTAT;

·        Czy ktoś zna jakieś traktaty UE? (5-10 min)

5.     Zapoznanie klasy z krótką historią TRAKTATÓW RZYMSKICH. (3-5min)

6.     Pytanie do klasy: Jakie szanse mają młodzi (młodzież) w UE? (3-6 min)

·        To zadanie można zrobić podobnie jak pkt 2; lub na zasadzie odpowiedzi uczniów

·        Przedstawienie propozycji jakie nie zostały podane w klasie;

7.     Podsumowanie:– Czego dowiedzieliście się o UE? (5-10 min)

·        Runda bez przymusu – Zadanie pytania całej klasie, ale każdy uczeń po kolei (np. rzędami) ma na nie odpowiedzieć; jeśli nie jest w stanie mówi „pas” i pytanie idzie dalej.

·        Lub – Przygotować  klasie różne pytania dotyczące wiadomości z lekcji, na które uczniowie będą odpowiadać.

8.     Pożegnanie się z klasą. (łącznie od 22-35 min, w klasach słabszych czas będzie dłuższy)